Monthly Archives: November 2019

Дауыс шымылдықтарын қалпына келтіруге және оған түсетін қысымды алуға арналған екі жаттығу

Опубликовано: November 16, 2019 в 5:17 pm

Автор:

Категории: Uncategorized @kz

Тамақтағы жағымсыз жағдайлар тұмауратып аурудың салдарынан, және сөз сөйлегенде немесе ән айтқанда дауыс шымылдықтарына қатты күш түсуден туындауы мүмкін. Мұндай жағдайларда, консервативті емдеуден басқа, дауысты қысқа мерзімде тиімді түрде қалпына келтіруге көмектесетін жаттығулар дауыс шымылдықтарын қалпына келтіруге ықпал етеді. Бұл жаттығулар тамақ ауруларының профилактикасы үшін пайдалы.

1 жаттығу: Штробас немесе дауыс шымылдықтарын жалған дірілдету

Штробас – ол кәсіби музыканттар, сондай-ақ тамақпен қырылдап ән айтатын орындаушылар тәжірибеде жиі қолданатын ән айту техникасы.

Штробас жаттығуын қалай жасайды:

Дауыс ымылдықтарын босатыңыз, мұрын арқылы ауаны жұтыңыз, аузыңызды жәйлап ашыңыз да, босаңсыған дауыс қуыстары арқылы төменгі регистрде дыбыс шығарыңыз. Бұл майдың табада шыжылдағанындай болуы керек.

Бұл жаттығуды дәріс оқыр, презентациялар жасарда немесе сөз сөйлер немесе ән айтар алдында жасаған пайдалы. Штробас шымылдықтарды ішінен босаңсытуға және уқалауға көмектеседі.

2 жаттығу – төменгі тонда ыңырану

Бұл техника мантраларда жиі қолданылады және тыныштандыратын эффектіге ие. Төменгі тонда ыңырану барлық денеге әрекет етеді және қысылған дауыс шымылдықтарына жақсы әсер етеді.

Төменгі тонда ыңырану жаттығуын қалай жасайды:

Ыңғайлы отырып алыңыз, денені толығымен босатыңыз, мұрынмен терең дем алыңыз және дем шығарарда жәйлап ашылған еріндер арқылы «а-о-у-м» дыбыстарын кезектерімен шығарыңыз. Дыбыстарды кезегімен айтуды деміңіз аяқталғанға дейін шығарыңыз. Біраз үзіліс жасаңыз да, жаттығуды бірнеше мәрте қайталаңыз.

Бұл жаттығу дауыс шымылдықтарын қалпына келтіріп қана қоймайды, сонымен бірге маңызды сөз сөйлерде немесе ән айту алдында өзіңізді соған жақсы икемдейді және тыныштандырады. Жаттығудың тиімділігін арттыру үшін, тамақ тұсын жеңіл уқалау керек.

Дауысқа арналған тыныс алу жаттығулары

Опубликовано: November 16, 2019 в 5:15 pm

Автор:

Категории: Uncategorized @kz

Тыныс алу – дұние есегін ашқан сәттен басталатын рефлекторлық үдеріс. Өмір бойы бізде, тыныс алу органдарына қатыстыларын қоса алғанда, бұлшық еттердің әртүрлі тырысулары болады. Тыныс алу жаттығуларын бұрыс жасау, кейбір жағдайларда, тыныс алу жолдарының әрүрлі ауруларын қоздыруы да мүмкін. Дауыс пен тыныс алу өзара тығыз байланысты және көбінесе дұрыс тыныс алу әдемі және сенімді тембрге қол жеткізуге мүмкіндік береді.

Тыныс алу жаттығулары тіпті кәсіби әнші немесе дәріс оқушы болмасаңыз да өте пайдалы болып табылады. Олар дауыс шымылдықтарындағы қысылуды алуға көмектеседі, дауысты едәуір жайлы, естуге жағымды етеді, сонымен қатар тыныс алу аппаратының қызмет етуі үшін өте маңызды дем алу үдерісінің өзін түзетеді.

Эстрадалық және опера әншілерінің пайдаланатын көптеген тыныс алу жаттығулары йога тәжірибесіне негізделеді. Бұл техника дауыс шымылдықтарын босаңсытуға, қалпына келтіруге және нығайтуға мүмкіндік береді.

Ересек адамдар да, балалар да орындауға болатын жаңадан бастаушыларға арналған 3 тыныс алу жаттығулары:

№1 жаттығу
• Тік тұрыңыз және саусақтарыңызды денеңіздің бойымен ашып қойыңыз;
• Мұрыныңызбен дем алыңыз;
• Мұрын немесе ауыз арқылы қысқа және жылдам дем шығарыңыз, және алақандарыңызды жұдырыққа түйіңіз.

• Жаттығуды 5-6 рет, әрбір қайталау алдында біраз үзіліс жасап алып қайталау керек;
• Есіңізде болсын, саусақтарыңыз жұдырыққа түйілгеннен кейін, босаңсуы керек. Дем шығаруды міндетті түрде қадағалаудың керегі жоқ. Барлық назарды демді ішке тартуға аудару керек;
• Жаттығу барысында ауаны ұстап қалмаңыз;
• Жаттығуды тұрып та, отырып та жасауға болады.

№2 жаттығу

• Қолдарыңызды жұдырыққа түйіңіз және оларды беліңіздің тұсына қойыңыз;
• Мұрыныңызбен шулы дем алыңыз және осымен бір уақытта жұдырықтарыңызды қатты түйіңіз. Бұл жерде иықтарыңыз да жиырылуы тиіс, ал жұдырықтарыңыз еденге қарай бойлауы керек;
• Дем шығара отырып, жұдырығыңызды ашыңыз.
Жаттығуды 2-3 рет тұрып, отырып және жатып 8 мәртеден қайталауға болады.

№3 жаттығу

• Тұрған жағдайда еңкейіңіз, арқаңызды жәйлап дөмпитіңіз және басыңызды түсіріңіз;
• Осы жағдайда біраз шулы дем алыңыз;
• Жәйлап түзеліп тұрыңыз және қалыпты дем шығарыңыз.
Бұл жаттығуды 6-8 рет 8 мәртеден жасап қайталау керек.

Дауыс жоғалса, не істеу керек?

Опубликовано: November 16, 2019 в 5:09 pm

Автор:

Категории: Uncategorized @kz

Дисфония – дауыстың жоғалуына әкелетін дауыс шымылдықтарына күштің артық түсуі немесе тітіркенуі болатын жағдай. Дисфония себептері көп – қарапайым тұмауратудан және бөлмедегі ауаның құрғақтығынан және шаңның көптігінен бастап психосоматикалық ауруларға дейін.

Дауысыңыз жоғалса, не істеу кере?

• Дисфония пайда болған кезде – дауыс шымылдықтарына әдейі қасақана күш түсіруден қашу.
• Осы жағдаймен ілесе жүретін ең басты аңыздардың бірі – сыбырлап сөйлеуге тырысу. Оны түсіндірейік – сыбырлап сөйлеген кезде, шымылдықтарға аса қатты күш түседі, ол сауығу үдерісін кейінгі қалдырады. Бір қалыпты тыныш тонда сөйлеу керек.
• Вокалмен музыка тыңдамаңыз (әсіресе бұл кәсіби әншілерге қатысты) – дауысты қалпына келтіруге көмек беретін тағы бір кеңес. Тіпті қалыпты музыка тыңдаған кезде де, біз «ішімізден» сөздерін айтып тұрамыз. Бұдан шымылдықтар қатты тырысады, ал қалпына келтіру үдерісі тежеліп қалады.
• Дауыс жоғалғанда халық емі көмектеседі: мысалы, ұсақталған имбирьді жылы суға езіп ішу. Бұл ерітіндіні жылы күйінде аз-аздан жұтып ішу керек.
• Дауысты қалпына келтірудің тағы бір халық емі 50 де 50 пропорциясымен араластырылған сүт пен көк шайдың жылы ерітіндісі болып табылады.