Дауыс қысқыштарымен қалай күресу керек және дауысты қалай күшейту керек?

Дауыс қысқыштарымен қалай күресу керек және дауысты қалай күшейту керек?

Өзіңіздің дауысыңыздың «қысылып» тұрғанын қалай жиі байқайсыз? Дауыстың «қысылуын» ғалымдар стресске психологиялық реакция жасаумен байланыстырады – мұндай стресс үнемі болып тұруы мүмкін, тіпті оның салдарынан біз осындай жағдайда екенімізді байқамауымыз да мүмкін. Басылған дауыс қарым-қатынас жасау сапасына әсер етеді, ал егер сіздің кәсібіңіз сөз сөйлеумен байланысты болса ше, онда дауыстың басылуы көпшіліктің ақпаратты қабылдауын төмендетеді. 
Дауыстың «қысылып» тұрғанын қалай анықтайды және жояды?  

    • Дауысы қысылып тұрған адамдардың сөздері жасанды жымию арқылы шығатынын жиі байқауға болады. 
      • Неғұрлым еркін сөйлеу үшін, мұрын және ерін бұлшық еттерін және жақты босаңсытыңыз.
    • Көмейдің басылып тұруы себепті тамағыңызда түйін тұрғанын сезесіз. Мұндай жағдай, көбінесе, көз жасын, не қатты эмоцияны тежеуге тырысқан кезде болады. 
      • Басылған көмейді босаңсыту үшін, жайлап күліп немесе есінеп көріңіз. 
  • Өте кері эмоцияны, мысалы, ашуды тежеуге тырысқан кездегі жақты қарыстыру. 
    • Жағыңызды бір жақтан екінші жаққа қарай жылжытыңыз, сол кезде басылған бұлшық еттер босаңсиды. 

Дауысты күшейтуге арналған жаттығулар
Жаныңыздағы адам сіз айтқан ақпараттың 7% ғана қабылдайтынын сіз білесіз бе? Барлық қалған қабылдаулар интонация, дикция, дауыс тембрі және эмоциялық сөз астары арқылы жүргізіледі. Сіз «түссіз дауыс» дегенді білетін шығарсыз – харизмасы мен жеке ерекшелігі жоқ дауыс. Мұндай адамдарды жиі тыңдайды, бірақ естімейді. Дауыстың басылғанын жою – әдемі дикцияға жету жолындағы алғашқы баспалдақ, ал дауыс неғұрлым сенімді шығуы үшін, дауыс шымылдығын күшейтуге арналған жаттығуларды жасаңыз. 

  • «Жымию» жаттығуы: ауаны асықпай жұтыңыз, ауаны шығаратын кезде жымиыңыз және жеңіл дыбыс шығарыңыз (кез келген дыбыс бола алады). 
  • «Ұзақ буындар» жаттығуы: шымылдықтарға арналған бұл жаттығуды таңғы уақытта жасаған дұрыс. Ауаны терең жұтыңыз, ауаны шығаратын кезде «бом-м», «бим-м», «бон-н» деген дыбыс шығарыңыз, жаттығуды 10 минут бойы қайталаңыз.  
  • Дауыстың «мәнерлілігіне» арналған жаттығу: түзу тұрыңыз, аяқтарыңызды ашып, иықпен теңестіріп қойыңыз. Тепе-тең демалыңыз, ауаны ішіңізге тартыңыз және бірден «ха!» деген дыбыс шығара отырып деміңізді шығарыңыз.